Service management - service recovery

by Kristina 18. april 2016 10:58

Har nu efter åtskillig tid i kö checkat in på MIA, där vår plan till Newark går om två timmar. När vi slutligen bestämde oss för att checka in i automat ville United ha 200 dollar för att ta hand om våra extra väskor. Mannen bakom disken försökte fixa detta, men hans manager som han hade i telefon sa något om "ändrad policy". Aldrig i h-e, säger jag. Men det får väl bli SAS som får det sura kundbemötandet när vi kommer hem, det var ju ingen idé att skälla på honom bakom disken. Som dessutom hade lite extra att göra eftersom flygen till Houston var inställda på grund av väderförhållandena i Texas...

Nu ljuder ett alarm här, men ingen reagerar. De får väl säga till om vi ska utrymma... 

På återhörande när vi är hemma igen, gissar jag.

* * *

6 maj  - SAS har i dag bett om ursäkt för vårt besvär och satt in pengar motsvarande de 200 dollarna. Vi tackar för det, men beklagar också Uniteds handlande som i slutändan spiller över på SAS, helt i onödan.

Tags:

Allmänt | Obegripligheter | Resor

Powered by BlogEngine.NET 1.5.0.7 - Old School Theme by n3o Web Designers

Om oss

Läser du det här så tror vi att du redan känner oss, då vi inte haft för avsikt att sprida bloggen utanför den närmsta kretsen av familj och vänner. Är det så att du har hittat hit ändå och vill läsa, så skrivs bloggen av Johan & Kristina, två amerikafarare från Skåne.

 

 

Datum när vi gjort inlägg

<<  april 2024  >>
tiontofr
25262728293031
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293012345

View posts in large calendar